Zbrusu nová verze fullu Olympia F1-X pro rok 2023 prošla technickou inovací v několika ohledech.
Asi nejzásadnější je částečná integrace (nebo řekněmě ukrytí) tlumiče do hlavní rámové trubky.
Změnou však prošla i geometrie kola. Podobně jako v nové generaci hardtail "sourozence" došlo k většímu položení (snížení) úhlu hlavové trubky a ruku v ruce s tím jde strmější sedlová trubka (variabilně podle velikosti kola).
Hlavová trubka se od nové generace může pyšnit moderním standardem 1.5" / 1,5", která umožňuje integraci vedené přímo u představce a na rámu tak nejsou nadbytečném otvory.
Vidlice s 35 mm vnitřními nohami má zdvih 110 mm, čímž se kompenzuje snížení hlavové trubky díky položenějšímu úhlu. Zdvih zadní stavby zůstává 100 mm a oproti předchůdci byl použit masivnější tlumič s rozměry 195*45 mm (dříve 165*45 mm).
Rám oproti předchozí verzi díky použité technologii EPS mezigeneračně "zhubl" zhruba o 100 gramů a je v něm použita kombinace karbonových vláken T1000, T800, T700 a M40J.
Technické novince fullu Olympia F1-X 2023 v podobě (ne)viditelného tlumiče se věnoval ve svém článku i největší český online magazín MTBS.CZ, který se věnuje nejen horským kolům, ve svém článku, na který odkazujeme zde.
Kolo Olympia F1-X 2023 je možné objednat zde v kategorii odpružených kol.
Technické řešení integrovaného tlumiče je dobře vidět v na 3D renderech v galerii níže.